Algemene voorwaarden
Hieronder vind je de uitgebreide algemene voorwaarden. Geen zin om deze helemaal door te nemen? Kijk dan of je bij de veelgestelde vragen jouw antwoord kunt vinden. Of zoek heel speciek op verzendinformatie, ruilen/retour, veilig betalen, privacy of gebruiksadvies sieraden!
Laatste bijgewerkte versie: 18 mei 2018
ACCOUNT AANMAKEN
Je hebt de mogelijkheid om bij Tresj een account aan te maken. Dit hoeft echter niet! Ook zonder account kun je een bestelling plaatsen. Een account biedt wel enkele voordelen:
- het betaalproces gaat sneller.
- je kunt je bestelling(en) bekijken en volgen.
- je kunt een wishlist bijhouden.
- je kunt een cadeaubon omzetten in shoptegoed. Voordeel: als je de code kwijt bent is jouw tegoed nog toegankelijk en bovendien wordt alles automatisch verrekend.
- je kunt treasurepoints sparen. Voor elk sieraad dat je bestelt krijg je treasurepoints. Deze kun je inwisselen wanneer je maar wilt.
- Tresj geeft bij een actie regelmatig extra shoptegoed of treasurepoints weg aan klanten met een account.
BESTELLING & PRIJZEN
Alle prijzen die worden aangegeven zijn inclusief BTW en verzendkosten binnen Nederland.
Bij bestelling ga je akkoord met de bestellings- en leveringsvoorwaarden van Tresj. Als de prijs van het artikel stijgt tijdens een lopende bestelling, dan betaal je de prijs die geldig was tijdens jouw bestelling. Tenzij er sprake is van een verhoging als gevolg van een storing en/of fouten op de website waardoor de prijs niet meer in verhouding staat tot het product. Tresj heeft dan het recht deze producten niet te verzenden. Je wordt per mail hiervan op de hoogte gebracht.
BEVESTIGING & RESERVERING
Na je bestelling ontvang je eerst een automatische bevestigingsmail met een overzicht van de bestelling en de totale kosten. Daarna ontvang je binnen 3 dagen een update over je bestelling. Mocht je binnen 3 dagen niets gehoord hebben, neem dan contact op met info@tresj.nl
Vanaf het moment dat de bevestingsmail wordt verstuurd wordt het gewenste artikel 14 dagen voor jou gereserveerd. Deze reservering vervalt als Tresj 14 dagen na de bevestigingsmail nog geen betaling heeft ontvangen.
BETALING & LEVERING
Tresj kent drie manieren van veilig online betalen. Je krijgt tijdens het bestelproces automatisch deze vraag voorgelegd:
- Overschrijven op NL02INGB0006226414 t.n.v. Tresj te Tilburg. Voor buitenlandse klanten: IBAN/sepa: NL02INGB0006226414, BIC: INGBNL2A. Je bestelling wordt verzonden zodra Tresj jouw betaling heeft ontvangen, in de regel duurt dit 3-5 dagen.
- Via iDEAL (via Sisow): vertrouwt, veilig, makkelijk en de meest gebruikte online betalingsmethode in Nederland. Je rekent af in de vertrouwde internet betaalomgeving van jouw bank. Het bedrag wordt direct van jouw betaalrekening afgeschreven en Tresj ontvangt meteen het bericht dat de betaling is ontvangen. De bestelling wordt dezelfde dag verzonden, mits op voorraad en voor 17.00 uur besteld.
- Via Paypal: een internationaal internet betalingssysteem voor iedereen die een email adres heeft. Je kunt veilig online betalen gebruikmakend van je creditcard of bankrekeningnummer. Ook bij deze manier van betaling wordt je bestelling dezelfde dag verzonden, mits op voorraad en voor 17.00 uur besteld.
NB: Voor onze klanten in België is Mistercash beschikbaar en in Duitsland kun je betalen met SOFORTbanking.
Lees hier de uitgebreide informatie over veilig online betalen.
Ligt het product niet op voorraad dan streeft Tresj er naar om dit binnen 3 dagen af te handelen. Mocht dit echter niet lukken dan krijg je hierover vooraf bericht. Bij de op bestelling gemaakte artikelen wordt een levertijd afgesproken.
Tresj kan niet aansprakelijk worden gesteld voor leveringen die later arriveren dan de aangegeven levertijd. Daarnaast behoudt Tresj het recht om de bestelling te cancellen en het overgemaakte bedrag terug te storten.
VERZENDEN & OPHALEN
Gratis verzending binnen Nederland!
Tresj verstuurt jouw pakje met standaard briefpost (zonder Track&Trace) en grotere bestellingen (afhankelijk van gewicht en grootte) met standaard pakketpost (met Track&Trace).
Wil je meer zekerheid tijdens het verzenden? Dan kun je, tijdens het bestelproces, ervoor kiezen om je pakje als brievenbuspakket of aangetekend te versturen (met Track&Trace). De kosten hiervoor zijn respectievelijk € 3.50 en € 6.95.
Woon je in het buitenland, of wil je het pakje naar het buitenland versturen, dan kun je voordat je bestelt heel makkelijk zien hoe hoog je verzendkosten zijn.
Klik op het winkelwagentje en klik op 'afrekenen'. Kies vervolgens voor 'verzendkosten berekenen' en vul je woonplaats in. Je krijgt dan de juiste verzendkosten te zien. De kosten zijn afhankelijk van het gewicht. Ter indicatie:
- Europa: van € 1,95 tot € 7.50
- Wereld: van € 9.95 tot € 24.-
Alle producten worden zorgvuldig verzonden in bubbeltjesenveloppe, brievenbuspakket of verzenddoos.
Tresj maakt voor het verzenden van je bestelling gebruik van PostNL. Tijdens de verzending ligt de verantwoordelijkheid voor het artikel bij het postbedrijf. Bij verlies, diefstal of beschadiging tijdens de verzending of overschrijding van de aangegeven levertijd door PostNL is Tresj niet aansprakelijk te stellen. Mocht dit jou overkomen neem dan contact op met ons via info@tresj.nl. Tresj probeert dan samen met jou tot een goede oplossing te komen.
Mocht het item onverhoopt toch beschadigd aankomen zonder dat dit toe te kennen is aan PostNL, dan valt dit onder de garantie. Lees hiervoor de voorwaarden onder garantie en ruilen/retourzending
Je kunt het artikel ook op komen halen. Kies tijdens het bestelproces voor afhalen en contant bij afhalen/uitchecken. In overleg wordt er een dag en tijd afgesproken.
MAAT
Bij de meeste sieraden staat een maat aangegeven, bij de armbanden kun je vaak jouw polsmaat aangeven. Wil je liever een andere lengte of maat dan kun je jouw wens kenbaar maken tijdens het bestelproces bij 'opmerkingen'.
Mocht na ontvangst blijken dat het niet past en wil je het vermaakt hebben dan doen wij dat kosteloos. Echter zijn de verzendkosten voor jouw rekening. Voorkom dit door de juiste maat door te geven.
Tip: meet jouw polsmaat strakgemeten op voor de juiste maat of bepaal de lengte van de ketting aan de hand van een oude ketting.
GEBRUIKSADVIES SIERADEN
Tresj maakt gebruik van kwalitatief goede materialen. Toch blijft een sieraad een delicaat product dat met zorg behandeld dient te worden. Hieronder vind je enkele adviezen m.b.t. gebruik.
- Berg je sieraad zorgvuldig op; laat het niet in het zonlicht liggen. Bewaar ze bij voorkeur op een donkere, niet vochtige plaats.
- Ga niet afwassen, douchen, sporten of slapen met een sieraad om.
- Kijk uit met parfum, hairspray of bodylotion; laat dit goed drogen voordat je het sieraad om doet.
- Sieraden van glas, schelp en halfedelsteen zijn kwetsbaar en kunnen stuk gaan of een blijvende scheur krijgen als je ze laat vallen: doe voorzichtig!
- Een sieraad van staaldraad kan een blijvende breuk krijgen. Voorkom dit door het weg te leggen in zijn oorspronkelijke vorm; niet kreukelen dus!
- Afhankelijk van de PH-waarde van je huid kunnen sommige metalen verkleuren en/of verkleuringen op je huid veroorzaken. Mocht dit gebeuren dan kun je het sieraad (met zilverpoets) weer oppoetsen. Eventueel kun je vooraf het sieraad bewerken met metaallak of blanke nagellak.
GARANTIE
Het materiaal voor onze handgemaakte producten is zorgvuldig uitgezocht. Tresj streeft ernaar om zo veel mogelijk gebruik te maken van nikkel- en loodvrij materiaal maar is hierin afhankelijk van de informatie die gegeven wordt door de leverancier. Op de sieraden zit 6 maanden garantie. Echter niet wanneer er sprake is van:
- Natuurlijke slijtage.
- Vlekken of verkleuringen veroorzaakt door water, parfum, cosmetica en de zuurgraad/PH-waarde van je huid.
- Kralen of ornamenten die gebroken of beschadigd zijn doordat ze zijn gevallen.
- Klachten die ontstaan zijn door verkeerd gebruik van de sieraden.
Mocht een sieraad, ondanks zorgvuldig gebruik, toch een defect gaan vertonen, en valt het binnen de garantie, dan wordt het kosteloos (muv de verzendkosten) door Tresj gerepareerd of je kunt het ruilen tegen een andere sieraad voor hetzelfde bedrag. Uitleg over de retourzending vind je hieronder.
Gaat een sieraad stuk buiten de garantieperiode dan kan Tresj het repareren tegen een kleine vergoeding (afhankelijk van het sieraad tussen € 2,50 - € 7,50 + de kosten van eventueel extra materiaal en verzendkosten).
RUILEN/RETOURZENDING
Omdat elk sieraad uniek is en Tresj vaak gebruik maakt van natuurlijke materialen zoals halfedelsteen kan het uiteindelijke sieraad afwijken van de foto op de website.
Als het artikel niet aan jouw verwachtingen voldoet dan kun je het, ongeacht de reden, naar ons terug sturen. Dat kan op de volgende manier:
Stuur ongeacht de reden een mail naar info@tresj.nl en geef aan dat je een sieraad retour wilt zenden. Je kunt dan meteen jouw voorkeur aangeven of je het sieraad wilt inwisselen voor een ander sieraad, het aankoopbedrag terug gestort wilt hebben of (als je een account hebt) het aankoopbedrag als shoptegoed op je account gestort wilt hebben.
Voorwaarden retourzendingen m.u.v. de in opdracht gemaakte sieraden:
- Tresj hoort graag binnen 14 dagen of je een sieraad retour wilt zenden. Je kunt het sieraad binnen 21 dagen naar ons terug te sturen (zie adres onderaan deze pagina).
- Verstuur de retourzending veilig in een bubbeltjesenveloppe of brievenbusdoos. Ringen dienen altijd in een brievenbusdoos op de post gedaan te worden.
- Na ontvangst van de retourzending zal Tresj naar wens het aankoopbedrag op jouw rekening of jouw shoptegoed storten of een vervangend sieraad naar je toe sturen (binnen 7 dagen).
- Verzendkosten voor retourzendingen worden niet vergoed en ongefrankeerde retourzendingen worden niet geaccepteerd.
- Bij vermissing vraagt Tresj naar een verzendbewijs. Wil je geen risico lopen dat de verzending zoek raakt kies dan voor verzenden via een brievenbuspakket of aangetekend verzenden.
Als het artikel is beschadigd aan komt zonder dat daarbij PostNL iets te verwijten valt, dan dien je direct na ontvangst contact op te nemen met Tresj. In overleg wordt er dan gezocht naar een passende oplossing. Dit kan zijn: vervanging van hetzelfde product, terugstorten van het aankoopbedrag, het ontvangen van een tegoedbon of ander product. Voor het overige gelden bovengenoemde voorwaarden.
NB! Heb je een sieraad in opdracht laten maken dan kan dit in principe niet geretourneerd worden. Ben je echter, ondanks het gebruikelijke uitgebreide e-mailcontact vooraf, niet tevreden met het ontwerp dan maakt Tresj eenmalig een ander ontwerp tegen een meerprijs van maximaal € 12,50 (afhankelijk van het ontwerp) + de kosten van eventueel extra materiaal en verzendkosten. Het is dan wel handig om vooraf goed na te denken over welke veranderingen je aan wilt laten brengen. Ook voor deze retourzending geldt dat de verzendkosten voor retourzendingen niet worden vergoed en ongefrankeerde retourzendingen niet worden geaccepteerd. Bij vermissing vraagt Tresj naar een verzendbewijs. Wil je geen risico lopen dat de verzending zoek raakt kies dan voor aangetekend verzenden.
SUGGESTIES, VRAGEN & KLACHTEN
Tresj zet zich tot het uiterste in om de sieraden met de grootst mogelijke zorg en aandacht te maken, de website zo veel mogelijk up to date te houden en jouw bestelling zo goed mogelijk af te handelen. Ondanks dit streven kan het zijn dat er soms iets mis gaat. Mocht dit zo zijn dan staan wij er open voor om samen tot een oplossing te komen. Ook zijn wij erg blij met feedback en tips om onze site en collectie te verbeteren. Heb je een suggestie, vraag of klacht mail ons dan op info@tresj.nl. We nemen dan zsm contact met je op.
VEILIGHEID
Vanwege de kleine onderdelen zijn de sieraden van Tresj niet geschikt voor kleine kinderen. Tresj is niet verantwoordelijk voor eventuele ongelukken die kunnen gebeuren tijdens het gebruik of het dragen van haar producten.
BETALING- EN CONTACTGEGEVENS & REGISTRATIE
Tresj
Angelique van Hest
Oude Kapelstraat 42
5046 CW Tilburg
+31(0)6-42137835
Ing rekening: NL02INGB0006226414 tnv Tresj te Tilburg
KvK: Tilburg nr.: 18079945
BTW: NL 001776128 B36
IBAN/sepa: NL02INGB0006226414
BIC: INGBNL2A