Veelgestelde vragen
Je hebt de mogelijkheid om bij Tresj een account aan te maken. Dit hoeft echter niet! Ook zonder account kun je een bestelling plaatsen. Een account biedt wel enkele voordelen:
- het betaalproces gaat sneller.
- je kunt je bestelling(en) bekijken en volgen.
- je kunt een wishlist bijhouden.
- je kunt een cadeaubon omzetten in shoptegoed. Voordeel: als je de code kwijt bent is jouw tegoed nog toegankelijk en bovendien wordt alles automatisch verrekend.
- je kunt treasurepoints sparen. Voor elk sieraad dat je bestelt krijg je treasurepoints. Deze kun je inwisselen wanneer je maar wilt.
- Tresj geeft bij een actie regelmatig extra shoptegoed of treasurepoints weg aan klanten met een account.
Hoe kan ik iets bij Tresj bestellen?
Heb je interesse in mijn sieraden en/of accessoires en wil je iets bestellen? Klik dan op 'Bestel' bij het betreffende product. Het artikel wordt automatisch in je winkelmandje gedaan. Je kunt er nu voor kiezen om door te gaan met shoppen of je gaat naar de kassa om af te rekenen. Je kunt ten alle tijden terugkeren naar jouw winkelmandje door te klikken op het winkelmandje rechtsbovenaan.
Hoe weet ik of mijn bestelling goed is ontvangen?
Na je bestelling ontvang je eerst een automatische bevestigingsmail met een overzicht van de bestelling en de totale kosten. Daarna ontvang je binnen 3 dagen een update over je bestelling. Mocht je binnen 3 dagen niets gehoord hebben, neem dan contact op met info@tresj.nl
Kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?
Je kunt je bestelling voor de betaling altijd annuleren en/of wijzigen in het winkelmandje. Na de betaling is dit via de webshop niet meer mogelijk. Je kunt dan het beste contact opnemen via info@tresj.nl
Hoe kan ik veilig betalen in jullie shop?
Tresj kent drie manieren van veilig online betalen. Je krijgt tijdens het bestelproces automatisch deze vraag voorgelegd.
-
Overschrijven op ING rekeningNL02INGB0006226414 t.n.v. Tresj te Tilburg. Voor buitenlandse klanten: IBAN/sepa:NL02INGB0006226414, BIC: INGBNL2A.
-
Via iDEAL (via Sisow): vertrouwt, veilig, makkelijk en de meest gebruikte online betalingsmethode in Nederland. Je rekent af in de vertrouwde internet betaalomgeving van jouw bank. Kies tijdens het bestelproces voor iDEAL als betaalmethode. Het is belangrijk dat je alle stappen van iDEAL volledig afrondt. Volg daarom de duidelijke aanwijzingen op het scherm totdat je weer terug komt op onze website. Na een succesvolle transactie ontvangen zowel Tresj als jij meteen een betalingsbevestiging.
-
Via Paypal: een internationaal internet betalingssysteem voor iedereen die een email adres heeft. Je kunt veilig online betalen gebruikmakend van je creditcard of bankrekeningnummer. Kies tijdens het bestelproces voor Paypal. Je kunt ervoor kiezen om een account aan te maken of direct met je creditcard te betalen. In beide gevallen is het belangrijk dat je alle stappen volledig afrondt.
NB: Voor onze klanten in België is Mistercash beschikbaar en in Duitsland kun je betalen met SOFORTbanking.
Lees hier de uitgebreide informatie over veilig online betalen.
Ik heb een kortingscode/cadeaubon van jullie. Hoe werkt dit?
Elke cadeaubon heeft een unieke code. Dit geldt ook voor de kortingen die we via onze nieuwsbrief, Facebook of Twitter weggeven. Beide codes kun je invullen tijdens het bestelproces in het betreffende vakje. Het bedrag wordt automatisch verrekend.
Voor de korting geldt dat, afhankelijk van de code, het kan zijn dat een korting pas geldig is vanaf een bepaald bedrag. Dit wordt bij de kortingscode duidelijk vermeldt.
Cadeaubonnen zijn niet inwisselbaar voor geld maar je hoeft het bedrag niet in één keer op te maken. Het resterende bedrag blijft op jouw cadeaubon staan. Bewaar de code dus goed!
Als je een account hebt dan kun je desgewenst het (resterende) bedrag om laten zetten in een shoptegoed. Voordeel: je hoeft geen code te bewaren en bij een bestelling wordt dit bedrag automatisch verrekend. Interesse? Neem dan contact op met info@tresj.nl
Wat kan ik met de treasurepoints?
Sparen! Als je een account hebt krijg je voor elk sieraad (m.u.v. SALE!) dat je bestelt een aantal treasurepoints die automatisch op jouw account bijgeschreven worden. Je kunt deze inwisselen wanneer je maar wilt: bij elke bestelling kun je kiezen of je er gebruik van wilt maken en hoeveel treasurepoints je wilt inwisselen. Dus ga je voor een kleine korting of spaar je door totdat je een sieraad bijna gratis kunt aanschaffen? Aan jou de keuze!
Om de treasurepoints in te wisselen klik je op het winkelwagentje in het menu en bekijk je jouw bestelling. Je krijgt dan vanzelf de vraag of je treasurepoints wilt inwisselen. Je kunt vervolgens invoeren hoeveel punten je wilt inwisselen (100 treasurepoints = € 0,50).
NB: exclusieve handgemaakte producten kunnen niet aangeschaft worden met treasurepoints of hebben een hogere waarde in treasurepoints.
Gratis verzending binnen Nederland!
Tresj verstuurt jouw pakje met standaard briefpost (zonder Track&Trace) en grotere bestellingen (afhankelijk van gewicht en grootte) met standaard pakketpost (met Track&Trace).
Wil je meer zekerheid tijdens het verzenden? Dan kun je, tijdens het bestelproces, ervoor kiezen om je pakje als brievenbuspakket of aangetekend te versturen (met Track&Trace). De kosten hiervoor zijn respectievelijk € 1.95 en € 4.95.
Woon je in het buitenland, of wil je het pakje naar het buitenland versturen, dan kun je voordat je bestelt heel makkelijk zien hoe hoog je verzendkosten zijn.
Klik op het winkelwagentje en klik op 'afrekenen'. Kies vervolgens voor 'verzendkosten berekenen' en vul je woonplaats in. Je krijgt dan de juiste verzendkosten te zien. De kosten zijn afhankelijk van het gewicht. Ter indicatie:
- Europa: van gratis (t/m 100gr) tot € 7.50 (5-10 kilo).
- Wereld: van € 2.50 (t/m 100gr) tot € 19.50 (5-10 kilo).
Alle producten worden zorgvuldig verzonden in bubbeltjesenveloppe, brievenbuspakket of verzenddoos.
Lees meer verzendinformatie in de algemene voorwaarden.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Als je betaalt via een overschrijving dan wordt je bestelling verzonden zodra Tresj jouw betaling heeft ontvangen, in de regel duurt het 3-5 dagen voor je bestelling wordt geleverd. Bij betaling via iDEAL, Paypal, Mistercash en SOFORTbanking wordt je bestelling nog dezelfde dag verzonden, mits op voorraad en voor 17.00 uur besteld.
Ligt het product niet op voorraad dan streeft Tresj ernaar om dit binnen 3 dagen af te handelen. Mocht dit echter niet lukken dan krijg je hierover vooraf bericht. Bij de op bestelling gemaakte artikelen wordt een levertijd afgesproken.
Tresj doet er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk naar je toe te sturen maar is hierin ook afhankelijk van het postbedrijf. Bestellingen gemaakt op vrijdag na 17.00 uur gaan pas maandag op de post omdat PostNL niet meer bezorgd op maandagen.
Kan ik wensen aangeven mbt de levertijd en het afleveradres?
Ja hoor. De gewenste levertijd kun je tijdens het bestelproces aangeven bij 'opmerkingen'. Bij het invoeren van de adresgegevens kun je kiezen voor een ander afleveradres.
Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
Tresj maakt voor het verzenden van je bestelling gebruik van PostNL. Alle producten worden verzonden in bubbeltjesenveloppen of brievenbuspakketjes. Tresj doet er alles aan om je bestelling zo snel en zo goed mogelijk naar je toe te sturen. Wij zijn echter niet aansprakelijk voor vertragingen, verlies en beschadigingen door toedoen van PostNL Mocht dit jou overkomen neem dan contact op met info@tresj.nl. Tresj probeert dan samen met jou tot een goede oplossing te komen.
Kan ik mijn bestelling ook op komen halen?
Natuurlijk kan dat! Kies tijdens het bestelproces voor contant en ophalen. In overleg wordt er een dag en tijd afgesproken
Het sieraad komt kapot aan? Wat moet ik doen?
Als het artikel is beschadigd aan komt zonder dat daarbij PostNL iets te verwijten valt, dan dien je direct na ontvangst contact op te nemen met Tresj. In overleg wordt er dan gezocht naar een passende oplossing. Dit kan zijn: vervanging van hetzelfde product, terugstorten van het aankoopbedrag, het ontvangen van een tegoedbon of ander product. Hieronder lees je meer over de retourzending.
Kan ik een sieraad als cadeau bij iemand laten bezorgen?
Natuurlijk kan dat! Tresj zorgt ervoor dat het cadeau mooi ingepakt wordt afgeleverd, zelfs als het een pakje voor jezelf is. En wil je het pakje op een ander adres laten bezorgen met een persoonlijk kaartje eraan, dan kan dat ook. Je kunt jouw persoonlijk bericht op het bestelformulier bij 'opmerkingen' aangeven. Tijdens het bestelproces kun je desgewenst een ander afleveradres kiezen.
Hoe weet ik of een sieraad past?
Bij de alle artikelen staat een maat/lengte aangegeven, bij de armbanden kun je vaak jouw polsmaat aangeven. Wil je liever een andere lengte of maat dan kun je jouw wens kenbaar maken tijdens het bestelproces bij 'opmerkingen'.
Het sieraad past niet goed, kan het vermaakt worden?
Mocht na ontvangst blijken dat het niet past en wil je het vermaakt hebben dan doen wij dat kosteloos (excl.verzendkosten retourzending). Je kunt dit voorkomen door de juiste maat door te geven.
Het sieraad op de foto ziet er anders uit dan het sieraad dat ik ontvangen heb. Hoe kan dat?
Tresj probeert de sieraden zo goed mogelijk weer te geven op de foto. Helaas zijn de kleurinstellingen van elk beeldscherm weer anders waardoor de kleur net iets anders is dan je dacht. Daarnaast maken we gebruik van natuurlijke producten zoals hafedelstenen, die in vorm en kleur telkens anders zijn.
Als je niet tevreden bent mag je een artikel om welke reden dan ook ruilen (muv de in opdracht gemaakte sieraden). Je dient dit binnen 14 dagen aan ons te melden en binnen 21 dagen naar ons terug te sturen. Hieronder lees je meer over de retourzending
Heb ik garantie op een artikel?
Op elk artikel zit 6 maanden garantie. Echter niet wanneer er sprake is van:
-
Natuurlijke slijtage.
-
Vlekken of verkleuringen veroorzaakt door water, parfum, cosmetica en de zuurgraad/PH-waarde van je huid.
-
Kralen of ornamenten die gebroken of beschadigd zijn doordat ze zijn gevallen.
-
Klachten die ontstaan zijn door verkeerd gebruik van de sieraden.
Mocht een sieraad, ondanks zorgvuldig gebruik, toch een defect gaan vertonen, en valt het binnen de garantie, dan wordt het kosteloos (muv de verzendkosten) door Tresj gerepareerd of je kunt het ruilen tegen een andere sieraad voor hetzelfde bedrag. Hieronder lees je meer over de retourzending.
Mijn sieraad is stuk gegaan na de garantieperiode. Kan ik het nog laten repareren door jullie?
Gaat een sieraad stuk buiten de garantieperiode dan kan Tresj het repareren tegen een kleine vergoeding (afhankelijk van het sieraad tussen € 2,50 - € 7,50 + de kosten van eventueel extra materiaal en verzendkosten). Hieronder lees je meer over de retourzending.
Hoe kan ik mijn bestelling retour sturen?
Het is erg jammer als je om één of andere reden niet tevreden bent met het gekochte sieraad. Maar uitereaard houdt Tresj van zeer tevreden klanten. Daarom gaat ruilen en/of retourneren, ongeacht de reden, heel eenvoudig bij Tresj.
Stuur een mail naar info@tresj.nl met de vermelding dat je een sieraad terug wilt sturen. Je kunt dan meteen aangeven of jouw voorkeur uit gaat naar het terugstorten van het totaalbedrag op jouw rekening, ruilen met een ander sieraad of als je een account hebt: het aankoopbedrag storten op jouw shoptegoed. In overleg is veel mogelijk.
Voorwaarden retourzendingen:
-
Je dient dit binnen 14 dagen aan ons te melden en binnen 21 dagen naar ons terug te sturen.
-
Verstuur de retourzending veilig in een bubbeltjesenveloppe of brievenbusdoos. Ringen dienen altijd in een brievenbusdoos op de post gedaan te worden.
-
Na ontvangst van de retourzending zal Tresj naar wens het aankoopbedrag op jouw rekening of jouw account storten of een vervangend sieraad naar je toe sturen (binnen 7 dagen)
-
Verzendkosten voor retourzendingen worden niet vergoed en ongefrankeerde retourzendingen worden niet geaccepteerd.
-
Bij vermissing vraagt Tresj naar een verzendbewijs. Wil je geen risico lopen dat de verzending zoek raakt kies dan verzenden via een brievenbuspakket, Track&Trace of voor aangetekend verzenden.
Voor sieraden die in opdracht gemaakt zijn en geleverd zijn na uitvoerig e-mailconctact gelden andere voorwaarden. Tresj probeert dan samen met jou tot een goede oplossing te komen.
NB: lees hier de uitgebreide informatie over ruilen/retour.
Retouradres: Tresj, Oude Kapelstraat 42, 5046 CW, Tilburg
Ik wil een sieraad door Tresj laten ontwerpen, kan dat?
Jazeker! Tresj neemt dan uitgebreid de tijd om met jou de wensen door te spreken via mail. Vervolgens maken we een ontwerp en sturen daarvan de foto naar jou. Is het niet helemaal naar je zin dan mag je aangeven wat je wilt veranderen. We gaan net zo lang door met ontwerpen totdat jij het perfecte sieraad hebt! De prijs van een persoonlijk ontwerp is opgebouwd uit ontwerpkosten (afhankelijk van het soort sieraad tussen € 10,- en € 25,-), materiaal- en verzendkosten. Je krijgt vooraf te horen wat de totaalprijs gaat worden zodat je niet voor ongewenste verrassingen komt te staan.
Ook dat kan! Tresj neemt jouw wensen met je door via mail. Je kiest zelf de onderdelen die je wilt gebruiken en wat je ervan wilt laten maken. Zelfs het model en de kleur kun je aangeven. Of laat je verrassen en laat het totale ontwerp aan Tresj over. De prijs van een persoonlijk ontwerp is opgebouwd uit ontwerpkosten (afhankelijk van het soort sieraad tussen € 10,- en € 25,-), het gebruik van andere materialen en verzendkosten. Je krijgt vooraf te horen wat de totaalprijs gaat worden zodat je niet voor ongewenste verrassingen komt te staan.
Hoe kan ik een sieraad van Tresj het beste verzorgen?
Tresj maakt gebruik van kwalitatief goede materialen. Toch blijft een sieraad een delicaat product dat met zorg behandeld dient te worden. Hieronder vind je enkele adviezen m.b.t. gebruik.
-
Berg je sieraad zorgvuldig op; laat het niet in het zonlicht liggen.
-
Bewaar ze bij voorkeur op een donkere, niet vochtige plaats.
-
Ga niet afwassen, douchen, sporten of slapen met een sieraad om.
-
Kijk uit met parfum, hairspray of bodylotion; laat dit goed drogen voordat je het sieraad om doet.
-
Sieraden van glas, schelp en halfedelsteen zijn kwetsbaar en kunnen stuk gaan of een blijvende scheur krijgen als je ze laat vallen: doe voorzichtig!
-
Een sieraad van staaldraad kan een blijvende breuk krijgen. Voorkom dit door het weg te leggen in zijn oorspronkelijke vorm; niet kreukelen dus!
-
Afhankelijk van de PH-waarde van je huid kunnen sommige metalen verkleuren en/of verkleuringen op je huid veroorzaken. Mocht dit gebeuren dan kun je het sieraad (met zilverpoets) weer oppoetsen. Eventueel kun je vooraf het sieraad bewerken met metaallak of blanke nagellak.
Hoe kan ik een klacht indienen?
Tresj heeft graag tevreden klanten en probeert dan ook zorgvuldig met alles om te gaan. Mocht er desondanks toch een klacht zijn mail ons dan via info@tresj.nl. Hopelijk kunnen we dan samen tot een goede oplossing te komen.